Franšízové podnikání patří k nejoblíbenějším vůbec. Je způsobem, jak začít podnikat, aniž bychom museli přijít s novou myšlenkou nebo čelit často problematickým startům. Bylo však mylné se domnívat, že i když je franšízové podnikání v mnoha směrech velice výhodné, tak že nebude prakticky nijak ovlivněno pandemickou krizí. I franšízové koncepty pandemie do značné míry proškolila.
Vládní nařízení se dotkla také franšízantů
I když se řada franšízových společností přesunula do online světa, předcházelo tomu zavření poboček vlivem vládních nařízení. Franšízové, stejně jako jiné podnikání muselo hledat nové způsoby, jak anulovat ztráty a nabrat onu ziskovost, po které se doslova prahlo.
Mnozí franšízanti se nechali slyšet, že doba, která se v rámci pandemie prožívala, prověřila nejen nastavení jejich mysli, ale především nastavení franšízových konceptů jako takových. A samozřejmě se ukázalo, jaké know-how opravdu funguje a jaké naopak nikoliv.
Většina franšízových konceptů však musela provést jisté změny ve svém fungování nebo alespoň ve smýšlení na online svět.
Franšízoři se museli mírnit
Samozřejmě pandemická krize nebyla náročná pouze pro franšízanty čili ty, kteří se rozhodli pod zavedenou značkou otevřít pobočku. Ale také pro samotné majitele celého konceptu. Ti najednou také museli hledat cestu, jak firmě jako takové pomoct.
Především ale museli odpustit poplatky franšízantům, pro které to hlavně z počátku byla opravdu obrovská rána. Samozřejmě se tak nedělo všude, ale naštěstí existovaly koncepty, kde fungovalo, že když se nevydělává, nemůže se také nic platit.
Pomoc se dále našla i v zajišťování fungování prostřednictvím jiných, dalších kanálů. Například v případě gastronomických podniků se sázelo na rozvoz jídla nebo take away. Jak ale bylo zmíněno, toto byly věci, na které se museli majitelé franšíz adaptovat a na které museli přijít.